zondag 2 november 2014

Falafel.. hmmmm...

11 oktober 2014
Wij wouden eens iets anders eten dan anders, en vandaag zou dat een midden oosters tintje krijgen.  Falafel, hummus, tzatziki, pita brood, en een tomaten salsa.  Ik had in het verleden wel eens falafel gemaakt, en het viel toen een beetje tegen, vrij korrelig, droog en niet zo smaakvol, dus eerst maar eens op zoek naar een goed recept!

Falafel:
Ik heb het volgende recept nagenoeg gevolgd, als ik kook pas ik altijd wel aan wat ik heb, en natuurlijk wat ik lekker vindt.  Dit vond ik wel een goed recept.


de kruiden die klaar liggen

Ik gebruikte fava bonen en kikker erwten, de avond van tevoren al in een pan water gelegd.

koriander, bos ui, en knoflook!

Ik had de bonen, samen met de kruiden en specerijen door de vleesmolen gehaald, en dat ging heel erg goed!  de consistentie was niet te fijn, niet te grof, en was makkelijk in bolletjes te kneden.

Van het bonen mengsel maak je balletjes, die druk je een beetje plat, dan in olie bakken.

En zo zagen ze er uit na het bakken.  Je kan ze goed in de oven zetten (50 C) om warm te houden

Hummus:
Voor de hummus gebruikte ik het volgend recept


Alleen had ik geen sesam pasta, en was die zonder ook lekker!

de pita broodjes kwamen van de winkel, we hadden er een paar heel gelaten om te vullen met de falafel, en een paar in driehoekjes gesneden om lekker in de hummus te kunnen dippen!

De salsa was een simpel slaatje van fijn gesneden tomaat blokjes, ui, olijf olie, basilicum, citroen sap, zout en peper.  

De tzatziki, was yoghurt met fijn geraspte knoflook, en komkommer.  

En het was lekker!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten