zaterdag 15 november 2014

Chicago: Deep Pan Pizza

15 november 2014

Eigenlijk is morgen onze kook dag, maar er werd gevraagd of we vandaag weer eens Pizza konden eten.  Meestal bak ik dan Italiaanse soort pizza's op de barbecue, dun, knapperige bodems, elke pizza gemaakt voor wie hem wilt.  Heerlijk, maar deze keer tijd voor iets anders, dus proberen we eens de deep pan pizza!

Ik was losjes geïnspireerd door:

http://minimalistbaker.com/simple-deep-dish-pizza/

Ik gebruikte mijn standaard deeg recept:
800 gram bloem
7 gram gist
10 gram zout
30 gram suiker
50 gram olie
450 tot 500 ml water (handwarm)

Alles in de meng kom, mengen, kneden totdat het een mooi elastisch deeg is, daarna een uur laten rusten.  deze hoeveelheid deeg is voldoende voor twee pizzas.  Daarna volg je het recept zoals boven in de link staat.

Dit recept gebruik ik ook om brood mee te bakken, dan gebruik ik voor de helft volkoren meel.

In de pizza had ik champions, spinazie, tomaatjes, tomaten saus, geraspte kaas, stukjes mozzarella, en chorizo worst.  Ik vond het lekker, maar er zat iets te veel vocht in de ingrediënten.  Volgende keer de spinazie iets uitknijpen, en het rest vocht van de champions niet toevoegen (ik had ze van te voren even op gebakken.)  Het was weer eens lekker eten, en nu is mijn buikje weer eens vol!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten