zondag 2 november 2014

Brazilië: rijst met bonen en ribbetjes!

2 november 2014

Nu zijn we bij de tijd!  Vandaag mocht Oskar beslissen naar welk land we zouden gaan.  Oskar zei meteen Brazilië!  En toen melde hij ook dat hij graag ribbetjes zou willen eten.  Zo gezegd, zo gedaan!

Dus op zoek naar recepten vanuit Brazilië, en deze vond ik: 
Recept zag er goed uit, en omdat het een mooie dag was vandaag heb ik de barbecue aangezte om ze daarop voor te bereiden!  

Wat eet je bij het vlees in Brazilië?  Ik dacht meteen aan rijst en bonen.  
Twee simpele recepten, maar je moet er wel geduld voor hebben!

Er moest wel nog wat groente bij, en we hadden nog wat pompen liggen in de koelkast.  een beetje zoeken kwam ik hier op uit:

Ik weet niet waarom peterselie en bieslook vertaald worden als "smell - greens"?  Ik hoop eigenlijk wel meer leuke vertalingen tegen te komen op deze wereld ontdekkingsreis via de avondmaal!



Oskar heeft wat informatie over Brazilië verzameld:

Onderzoek over  Brazilië
1. ze eten daar graag bonen en rijst
2. de vlag van Brazilië is groen met geel en met blauw en een heet klein beetje wit
3. Daar was de WK voetbal dit jaar en Duitsland won de WK 
4. ze hebben daar hebben ze aparte kleren
5. ze kunnen best goed voetbalen 
6. Brazilië ligt in Zuid-Amerika
7. in Brazilie is het leven  goedkoper dan bij ons in Nederland 
8. in Brazilie kan je veel natuur vinden 
9. van Nederland naar Brazilie vliegen in een vliegtuig duurt 9 uur
10.ze houden daar van voetbal

Nikki heeft nog de vlag van Brazilië getekend!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten